Saturday, October 10, 2009

Surah Al Falaq Dan Surah An Nas


Kelebihannya.
  1. Sabda Rasulullah s.a.w yang bermaksud: Jampi yang paling baik dibaca kerana hendak menghilangkan ketakutan ialah surah Al Falaq dan surah An Nas.
  2. Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud: Surah Al Falaq menegah seseorang dari kena penjara dan Surah An Nas pula mengelak seseorang dari was-was syaitan.
  3. Kata-kata ulamak yang bermaksud: Sesiapa yang terkena sihir, bacakan padanya surah Al Falaq dan surah An Nas sebanyak 41 kali, insya Allah terlepas ia dari sihir itu. Dan untuk orang sakit, baca padanya selama 3 hari atau 5 hari dan sebanyaknya ialah 7 hari, insya Allah sembuh penyakitnya.
  4. Kata-kata ulamak yang bermaksud: Sesiapa membaca surah Al Falaq dan surah An Nas ketika masuk mengadapi ke atas orang zalim, insya Allah tuhan akan memeliharanya dari kejahatan orang zalim itu.
  5. Kata-kata ulamak yang bermaksud: Barangsiapa yang menulis surah Al Falaq dan surah An Nas pada suatu kain atau apa-apa saja, kemudian digantung pada kanak-kanak kecil, insya Allah terpelihara ia dari kejahatan jin dan binatang-binatang berbisa.

No comments: